Час поставив перед школою одне з головних завдань: займатися пошуком та розвитком інтелектуально обдарованих дітей. Жага відкриттів, прагнення проникнення в таємниці буття народжуються ще на шкільній лаві. Вже в початкових класах можна бачити учнів, яких не задовольняє робота із шкільним підручником, їм нецікаво на уроках, вони читають спеціальну літературу, шукають відповідей на свої запитання в різних галузях знань. Тому в старших класах такі діти залучаються до написання науково-дослідницьких робіт, що стає надійним шляхом пізнання юними дослідниками своїх творчих можливостей, а часто - й професійного самовизначення.
Саме для таких дітей зимові канікули розпочиналися першим районним етапом конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт в рамках програми Малої академії наук. На конкурс були запрошені юні пошуковці та їх вчителі - наукові керівники зі шкіл району. Захист учнівських проектів відбувався за такими напрямками: філологічний, фізико-математичний, історико-краєзнавчий, хіміко-біологічний.
Члени журі, вислухавши тези конкурсних робіт і відповіді учнів на поставлені питання, відзначили високий рівень підготовки конкурсантів, науковість та актуальність тем, аргументованість проблем, викладених в наукових роботах
Цікавим був захист проектів у секції «Біологія». Тут учні показали не лише рівень теоретичних знань, а й продемонстрували експериментальну частину роботи. Так, у проекті «Особливості життєдіяльності декоративних пацюків» учениця 9-В класу Волноваського ліцею Ірина М'якшина (науковий керівник Чавага І.М., вчитель біології) розповіла про особливості розмноження і життя цих тварин та продемонструвала вирощених нею пацюків. Глибиною дослідження в цьому ж напрямку відзначається і робота Сергія Цикала, учня 11 класу Петрівської ЗОШ (науковий керівник Кириленко С.К., учитель біології"). У секції «Філологія» яскраво виступали знавці англійської та німецької мов. Переможцями тут стали учениця 11-Б класу Волноваського ліцею Анна Баха-лова (науковий керівник Васильченко В.М., учитель англійської мови) з роботою «Система освіти в Україні та США: спільне і відмінне» та учениця 8-Б класу з цього ж навчального закладу Ірина Мамикіна (науковий керівник Болбат М.І., учитель німецької мови) з дослідженням «Особливості кулінарної лексики Німеччини».
Напрямок «Промислово-технічне обладнання та технології» гідно представили учні 11-Б класу Волноваського ліцею Олексій Галушко та Данило Абалаков (науковий керівник Соловйова Л.В., учитель фізики), які і стали переможцями. У напрямку «Історія розвитку фізики» найсильнішою виявилася робота старшокласника Рівнопільської ЗОШ Івана Помельникова (науковий керівник Короткий В. і., учитель фізики).
Дослідницькі роботи з математики найуспішніше продемонстрували випускники Волноваського ліцею Анна Бахалова та Максим Харченко (науковий керівник Антонова С.В., учитель математики).
Найкращою роботою з історичного краєзнавства члени журі визначили дослідження учня 11-Б класу Олексія Логутова (науковий керівник Саватєєва В.В., учитель історії) «Голодомор у Волноваському районі очима свідків».
Конкурс-захист закінчився підбиттям підсумків і визначенням робіт, які будуть представлені на обласному етапі МАН.
У своєму заключному слові голова журі, директор районного Будинку дитячої та юнацької творчості Наталя Петрівна Маджа, привітавши переможців конкурсу, зазначила, що в районі створені всі умови для глибокої підготовки старшокласників, які під керівництвом своїх учителів розвивають дослідницький спосіб мислення, потребу в самореалізації себе як особистості.
І.ОХМУШ, методист методкабінету районного відділу освіти.
Газета "Наше Слово" № 3 (9619) от 14 января 2009г.